Friskvårdsbidrag

Vi är inte anslutna som leverantör till någon specifik friskvårdsportal. Detta innebär att du istället har rätt att göra utlägg för friskvårdsköp, för att därefter få ersättning. Kvittot skickar du enkelt in till den friskvårdsportal som din arbetsplats använder sig utav.

Våra kvitton som mejlas ut i pdf-format (strax efter genomfört köp) uppfyller alla krav på nödvändiga uppgifter som friskvårdsportaler efterfrågar och är i enlighet med skatteverkets regler.

Är din arbetsgivare ansluten till Epassi?
Du kan nyttja ditt friskvårdsbidrag hos leverantörer som inte är ansluten till Epassi genom att skicka in ditt kvitto till Epassi. Detta gör du enkelt genom att klicka på ”Registrera ditt kvitto” i inloggat läge på http://www.epassi.se

Är din arbetsgivare ansluten till Wellnet?
Om du har ett kvitto från en leverantör som inte är ansluten till Wellnet och som du önskar få ersättning för behöver det skannas in och registreras på ditt Wellnetkonto, under ”Mitt Konto och Kvitto- och utläggsärenden”.

Är din arbetsgivare ansluten till Benify?
När du registrerat ditt friskvårdsutlägg i förmånsportalen får du en blankett att skriva ut och skicka in tillsammans med ditt kvitto. Om du missat att skriva ut blanketten så kan du komma åt den i efterhand.

Gör såhär:

1. Logga in i din förmånsportal och klicka på profilikonen/ditt namn uppe i högra hörnet > Mitt konto > Beställningar.

2. Klicka på din kvittoregistrering och välj “Skriv ut din kvittoblankett här” för att länkas vidare till blanketten. Fäst kvittot på blanketten och skicka in blankett och kvitto till adressen som står förtryckt på blanketten.